Digitalizarea pe înțelesul tuturor

Listen to this article

Puteți asculta acest articol sau îl puteți citi în 8 minute

Noi producem Inteligență Artificială, dumneavoastră beneficiați!

Rezervați Consultanță Gratuită Acum!

Datorită urgentării digitalizării, favorizată de mediul de afaceri actual, transferul parțial sau integral al afacerilor din mediul analog în cel digital duce la salvarea celor mai multe afaceri

În contextul acestui material vom defini câțiva termeni într-un mod cât mai ușor de înțeles:

 

Analog: tot ceea ce se deține sau se execută fără intermediul tehnologiilor informaționale. (Fără computer, internet sau alte tehnologii digitale.)

 

Digital: în acest context este tot ceea ce se deține sau se execută prin intermediul tehnologiilor informaționale. (Prin intermediul computerului, internetului sau al altor tehnologii digitale.)

 

Digitizare: procesul de transfer a oricăror tipuri de formate și execuții din analog în format digital. (De la factura pe hârtie la factura în format .pdf , prin scanare și convertire, iar apoi la factura integrată într-un formular care poate fi completat cu ajutorul unui program.)

 

Digitalizare: transferul și implementarea operațiunilor digitizate în mediul digital. (Cel mai la îndemână exemplu este programul de facturare care a eliminat completarea facturilor tipizate cu un proces mai rapid și cu mai multe utilități de mare ajutor.)

 

Transformare digitală: procesul de continuare a digitalizării prin crearea de concepte de afaceri complet noi profitand de digitalizare. (Deși aveți un magazin on-line ca afacere existentă, deci folosiți digitalizarea, adăugând componente digitale noi folosiți transformarea digitală. La magazinul existent adăugați de exemplu un modul de promovare proprie printr-un studio de televiziune on-line.)

 

Firma ta se poate afla în afara digitalizării sau poate fi într-un stadiu de digitalizare deja, fie pentru că ai adus deja diverse tehnologii IT în companie cu bună știință, fie că le-ai adoptat în mod tacit.

Prea puține firme sunt 100% în afara zonei de digitalizare majoritatea având anumite sectoare digitalizate, dar nivelurile de implementare sunt foarte complexe, ample și diferite de la caz la caz. Cu toate acestea există linii generale care ne pot ajuta să definim într-o oarecare măsură nivelul de digitalizare al unei firme.

 

Nivel începător – Îți vei propune poate să adresezi în primă fază proiecte mai simple și mai ușor finalizabile, care să îți aducă rapid beneficiile digitalizării în companie. Proiecte simple de început în digitalizare pot include, de exemplu:

  • Implementarea unui program de facturare automată.

  • Introducerea unui software pentru HR (resurse umane) în regie proprie.

  • Implementarea unei soluții de exportare automată a extraselor bancare și importarea automată în contabilitate/ERP (planificarea resurselor firmei).

 

Nivel intermediar – Odată ce proiectele de bază de digitalizare au fost realizate, vei începe să îți propui obiective tot mai ambițioase. La nivel intermediar, poți digitaliza cu succes aspecte ale afacerii precum:

  • Implementare campanie social media, urmând obiective de creștere a conștientizării brandului în spațiul public, de țintire a audienței, etc.

  • Introducere sistem de raportare automată pe e-mail către client.

  • Marketing automation (automatizarea vânzărilor).

 

Nivel avansat – Pe măsură ce organizația se transformă într-o direcție digitală, vei putea demara proiecte tot mai complexe, de exemplu:

  • Implementare aplicație mobilă pentru atragerea și implicarea clienților.

  • Implementarea unei structuri de tip birou virtual pentru munca de acasă a angajaților și pentru eficientizarea cheltuielilor operaționale.

 

Nivel expert – Odată ce structura companiei este virtualizată, poți lucra către proiecte de dezvoltare prin digitalizare care să îți extindă scopul și reach-ul activității. Implementări de digitalizare la nivel expert pot include exemple precum:

  • Implementare platformă de big data (mai multe aplicații la un loc printr-un singur program).

  • Implementare algoritmi de Artificial Intelligence (chatbot, RPA – automatizări cu ajutorul roboților virtuali etc.).

  • Introducere tehnologie blockchain (ca exemplu generic; contracte inteligente care datorită tehnolgiei nu pot fi modificate).

 

Bineînțeles că ne-am rezumat la câteva exemple sumare în concordanță cu pretențiile modeste ale acestui scurt îndrumar explicativ. În plus pentru fiecare firmă în parte trebuie ținut cont de particularitățile specifice și de aceea, după o primă consultare cu specialiștii noștri, se procedează la un audit al firmei dumneavoastră.

 

Domeniul complex al digitalizării este foarte vast și el privește atât producătorul cât și consumatorul, dar mai ales relațiile dintre producător/consumator și autoritățile publice.

De aceea este extrem de importantă digitalizarea serviciilor publice de stat, de la ministere, prefecturi și până la primăriile de comună. Dar despre acest domeniu al digitalizării sistemului public vom da detalii într-un ghid separat.

 

Noi, la HTM You SRL prin intermediul https://siteartist.ro, implementăm platforme și soluții de digitalizare pentru start-up-uri, microîntreprinderi și IMM-uri urmărind în principal:

  • Digitalizarea comunicării cu angajații, clienții și automatizarea proceselor de afaceri

  • Digitalizarea administrării și partajării documentelor

  • Administrarea achiziției de clienți (inclusiv suport) prin CRM și marketing digital

  • Dezvoltarea unui canal de vânzare online (platforme b2b și b2c)

  • Digitalizarea colaborării în interiorul companiei, biroul digital

  • Implementăm și întreținem platforme digitale profesionale dezvoltate și găzduite de Google, Webcon, Zoho, Hubspot, Bitrix24, Samepage

 

Platformele sunt multi-limbă (română și engleză în principal) iar o parte pot fi disponibile și în alte limbi. Soluțiile sunt disponibile pentru utilizatori și în versiuni pentru smartphone (Android și IOS) astfel încât veți avea la dispoziție permanent control asupra serviciilor integrate. Aplicațiile moderne se adaptează la modul de utilizare al acestor dispozitive pentru a putea fi cât mai ușor de accesat.

Exemple de servicii digitale personalizate: implementare platforme colaborative intranet – extranet, automatizarea fluxurilor în magazinul virtual prin sincronizarea cu ERP, integrare CRM cu website, chat, email, formulare și rețele sociale.

Dacă sunteți în căutarea unor soluții de digitalizare, folosiți formularul de pe site pentru consultanță gratuită și spuneți-ne cât mai multe despre problemele dvs. Vă vom ajuta să găsiți o soluție potrivită.