DIFERENȚA DINTRE DIGITIZARE, DIGITALIZARE ȘI TRANSFORMARE DIGITALĂ
PRINCIPALELE DOMENII DE IMPACT
Compania dvs. digitizează datele sale?
Sau poate aţi progresat deja la digitalizare?
Afacerea dvs. este deja în zona de transformarea digitală, sau poate chiar ameninţată de ea?
Ultimii douăzeci de ani au inaugurat o nouă eră în tehnologie care a remodelat viaţa de zi cu zi, eliminând procesele depăşite şi dând naştere unor sectoare de afaceri cu totul noi. Unele dintre cele mai comune cuvinte folosite de către companii în ultima vreme sunt digitizarea, digitalizarea şi transformarea digitală. Cu toate acestea, există o confuzie cu privire la diferenţa dintre aceşti termeni sau cel puţin o dezbatere că ar trebui făcute o distincţie între ei. şi totuşi, diferenţa este semnificativă şi ar trebui luată în considerare atunci când vă gândiţi în ce fel ar trebui să faceţi schimbări în afacerea dvs.
Iată o prezentare folosind ultima declinare acceptată general din punct de vedere al furnizorilor de servicii.
Digitizare: tranziţia de la date analogice la formate digitale.
De aici începe totul.
Cu ani în urmă, şi de multe ori chiar şi astăzi (în multe domenii şi mai ales în România), procesele de afaceri erau analogice.
Pentru a înţelege mai bine vom folosi un exemplu des întâlnit:
Dacă aveţi un aparat cu o problemă, sunaţi la service şi explicaţi problema şi un operator a completat apoi un formular de comandă. Un tehnician de service are sarcina de a efectua o vizită pe teren pentru a evalua problema cu aparatul şi, (optimist), remediază problema. Toate fişierele clienţilor, manualele de produs, manualele de reparaţii sunt la un moment dat disponibile pe hârtie. Acest lucru însemna că tehnicianul de service ar fi putut sosi la faţa locului cu un dosar (ce ar fi putut conţine mai multe informaţii, de la numele şi adresa clientului la istoricul produsului şi o listă cu piese de schimb).
Digitizarea este procesul de colectare a tuturor informaţiilor disponibile şi accesibile apoi într-un format digital.
Digitalizare: folosirea informaţiilor digitizate în munca dvs.
Odată ce informaţiile analogice au fost digitizate, ele pot fi integrate şi folosite apoi în diverse aplicaţii software cu premise bune pentru automatizări.
Putem continua cu exemplul de mai sus: datele centralizate despre clienţi, inclusiv informaţiile de contact şi istoricul produselor, ajuta tehnicienii de service să fie informaţi cu privire la problemele anterioare ale clienţilor lor şi la tipurile de probleme pe care le-ar putea întâmpina. Asta înseamnă că ei vin deja pregătiţi pentru o intervenţie cu un set de cunoştinţe structurate ce îi ajută eficient în procesul de service. În plus, informaţiile colectate de la diferiţi tehnicieni de service despre aceleaşi produse sau similare pot fi folosite pentru a crea liste de verificare pentru rezolvarea problemelor recurente. Acest tip de schimb de cunoştinţe se poate extinde şi la manualele de produs şi la tutorialele video disponibile pe orice dispozitiv mobil. Toate aceste tipuri de instrumente asigură tehnicienilor acces la cât mai multe informaţii posibile pentru a-i ajuta să facă o reparaţie de calitate chiar în prima deplasare.
Transformarea digitală: creare de concepte de afaceri complet noi profitând de digitalizare.
Datorită digitizării şi digitalizării, datele sunt uşor accesibile pentru utilizarea pe diferite platforme, dispozitive, interfeţe. Transformarea digitală este procesul de elaborare a unor noi aplicaţii de afaceri care integrează toate aceste date digitizate şi aplicaţii digitalizate.
Apelăm la un nou exemplu popular azi: Netflix. În trecut compania s-a lansat oferind spre închiriere filme pe diverse suporturi (casete, dvd) livrate prin poştă. Odată ce filmele au fost digitizate, a apărut un model de afaceri complet nou: streaming video.
Digitalizarea duce la afaceri digitale, transformarea digitală necesită afaceri digitale şi digitizare. Miza este mare. Companiile digitale generează marje de profit mai mari, au câştiguri mai bune şi venituri nete mai bune decât organizaţiile din eşalonul precursor adoptatorilor digitali.
Urmează Arhitectura de întreprindere digitală (Digital Enterprise Architecture).
Potrivit unei companii de consultanţă (IDC), administrarea şi controlul complexităţii înseamnă a trebui să înţelegi toate părţile diferite ale întreprinderii şi cum se potrivesc împreuna, cum să introduci noi componente şi cum să menţinem procesele eficient. Spre deosebire de epoca computerizării, unde totul era mult mai simplu, complexitatea gestionării schimbărilor în această epocă digitală a crescut exponenţial.
Iată câteva arii importante care vor fi implicate în transformarea digitală:
1. Leadershipul.
Este foarte important este pentru conducerea a unei organizaţii să promoveze o cultură digitală la nivel de întreprindere care să implice guvernarea sa şi schimbarea. Pentru o transformare digitală reuşită, managementul va schimba multe lucruri şi procese, ca de exemplu creşterea gradului de conştientizare şi înţelegere a ecosistemului de afaceri, adoptarea inovaţiei ca model de afaceri, adoptarea metodelor agile pentru planificare şi guvernare şi, nu în ultimul rând, criteriile de evaluare pentru a fundamenta iniţiativelor digitale strategice, la nivel de întreprindere.
2. Canalele de vânzare şi comunicare
Obiceiurile de consum ale clienţilor evoluează rapid, prin intermediul noilor tehnologii digitale către simplificare, comoditate şi obţinerea unei satisfacţii rapide. Ca rezultat, toate punctele de interacţiune cu clienţii trebuie să evolueze împreuna cu nevoile lor. Comunicările în scris au făcut loc telefonului şi pentru interacţiunilor online unde posibilităţile se dezvoltă exponenţial (e-mailuri, mesagerie mobilă, social media, robochats, chat-uri video şi multe altele).
O întreprindere poate aleg o cale către viitor, cu un serviciul virtual pentru clienţi, cu aplicaţii mobile care elimină operatorii fizici şi filialele sau punctele de lucru; clienţii au nevoie doar un telefon mobil şi de conectivitate pentru a-şi finaliza tranzacţiile.
3. Informaţia
Gestionarea datelor este unul din elementele de susţinere a experienţei noi de vânzare şi comunicare. Pentru a putea extrage statistici cu valoare şi utilitate, datele din toate sursele noi şi existente trebuie integrate consistent. După implementarea tehnologiilor de colectare şi administrare date şi de analiză asupra tuturor acestor informaţii legate de clienţi, tranzacţii, servicii, produse, active şi experienţe de afaceri, se vor putea genera venituri noi, însă procesul de luare a deciziilor devine mai informat şi respectiv mai performant.
4. Modelul de operare
Pe măsură ce lucrurile încep să funcţioneze, următorul obiectiv la care trebuie să lucraţi este de a face operaţiunile de afaceri mai eficiente şi responsive, prin utilizarea produselor/serviciilor, resurselor, a oamenilor şi a partenerilor comerciali conectaţi digital.
5. Forţa de muncă
Oamenii, sunt resursele cele mai valoroase ale oricărei organizaţii. Rămâne o provocare şi acum optimizarea productivităţii şi a flexibilităţii lor. Acest lucru necesită luarea în considerare a talentelor IT şi managementul abilităţilor, precum şi un program continuu de dezvoltare a competentelor pentru a le atinge şi susţine nivelul de cunoştinţe dorit necesar pentru a-şi îndeplini efectiv rolurile în locul de muncă digital de astăzi. Implementările eficiente de transformare digitală revoluţionează industrii şi conduc, de asemenea, la economii uriașe în cele mai valoroase resurse corporative: timp şi bani. Cu toate acestea, ca şi în cazul oricărei revoluţii, vor exista clar câştigători şi perdanţi. Companiile care nu reuşesc să ţină pasul cu transformarea digitală riscă să devină istorie. Epoca digitală tocmai a început să schimbe modul în care lucrăm şi ne relaxăm. Vor mai urma multe alte inovaţii. Pe măsură ce transformarea digitală redefineşte afacerile, amintiţi-vă să porniţi cu începutul: digitizarea.
Noi, la HTM You SRL, implementăm platforme și soluții digitalizare pentru start-up-uri, microîntreprinderi și IMM urmărind în principal:
- Digitalizarea comunicării cu angajații, clienții și automatizarea proceselor de business
- Digitalizarea administrării și partajării documentelor
- Administrarea achiziției de clienți (inclusiv suport) prin CRM și marketing digital
- Dezvoltarea unui canal de vânzare online (platforme b2b și b2c)
- Digitalizarea colaborării în interiorul companiei, biroul digital
- Implementăm și întreținem platforme digitale profesionale dezvoltate și găzduite de Google, Webcon, Zoho, Hubspot, Bitrix24, Samepage
Toate platformele sunt multi-limbă (engleză în principal) iar o parte sunt disponibile localizate și în limba romană. Soluțiile sunt disponibile pentru utilizatori și în versiuni pentru smartphone (Android și IOS) astfel încât veți avea la dispoziție permanent control asupra serviciilor integrate. Aplicațiile moderne se adaptează la modul de utilizare al acestor dispozitive pentru a putea fi cât mai ușor de accesat prin intermediul acestora.
Exemple de servicii digitale personalizate: implementare platforme colaborative intranet – extranet, automatizarea fluxurilor în magazinul virtual prin sincronizarea cu ERP, integrare CRM cu website, chat, email, formulare și rețele sociale.
Dacă sunteți în căutarea unor soluții de digitalizare, folosiți acest formular pentru consultanță gratuită și spuneți-ne cât mai multe despre problemele dvs. Vă vom ajuta să găsiți o soluție potrivită.